|
İLAD 13. Genel Kurul Çalışma Raporu |
İLAD 13. OLAĞAN GENEL KURULUNA SUNULAN 2012-2014 YÖNETİM KURULU ÇALIŞMA RAPORU Değerli üyelerimiz, 10 Nisan 2012 tarihinde yapılan 12. Genel Kurulda göreve gelen Yönetim Kurulumuz, 2 yıllık çalışma döneminde aşağıdaki konularda faaliyetlerde bulunmuştur: Yayınlar, toplantılar, konferanslar, ödüller, paneller ve dernek çalışmaları. Bu faaliyetleri sırayla açıklayalım: Yayınlarımız, 2014 yılı Ocak ve Şubat aylarında 1 Ersan İlal’e Armağan – “İLETİŞİM VE..” HıHıfzı Topuz’a Armağan – “İLETİŞİMİN DEVRİM YILLARI” adlarıyla iki kitap İLAD ve Hiperlink ortak yayınları olarak yayınlandı. Her iki kitapta editörlü olarak ve toplam 25 makale ve 8 anıyla yayınlandı. Kitapların çalışmalarına çok önceleri başlanmış olmasına karşılık, yazarlardan makale ve anılanın gelmesi oldukça uzun zaman aldı. Böylece 2014 yılında İLAD adına iki kitap yayınlamış olduk. İLAD ÖDÜLLERİ Bu iki yıllık dönemde İLAD ödülleri yerleşti, gelişti ve kurumsallaştı. Önce İLAD Müşerref Hekimoğlu Gazetecilik Başarı Ödülü’nün yanı sıra bir İLAD Basın Onur Ödülü verilmesi kararlaştırıldı. Ödül yönetmenliği hazırlandı. Ödül kriterleri belirlendi. Bu kriterleri belirleyerek yol gösteren başkan yardımcımız Özden Cankaya’ya teşekkürler. 2012 Müşerref Hekimoğlu ödülü; 2012 yılı çalışmalarından dolayı Radikal Gazetesi yazarı Ezgi Başaran’a 2012 Yılı İLAD Basın Onur ödülü ise ODA TV yazarı Müyesser Yıldız’a verildi. 2013 yılında ise İLAD’ın “Yılın İletişim Araştırması”na da ödül vermesi kararlaştırıldı. Böylece; 2013 yılının üç ödülü oldu: 2013 yılının Müşerref Hekimoğlu başarı ödülü, İLAD Basın Onur Ödülü… ve İLAD Yılın İletişim Araştırması ödülü. Bu yılın ödülleri 28 Mart 2013 tarihinde Basın Müzesinde yaptığımız bir toplantıyla ödül sahiplerine verildi. 2013 yılının ödülleri üç kategoride verildi; Müşerref Hekimoğlu Gazetecilik başarı ödülü Hürriyet gazetesi yazarı Deniz Alphan’a, İLAD Basın Onur Ödülü Gazeteci ve yayıncı Ayşenur Arslan’a İletişim Araştırması ödülü Galatasaray Üniversitesi iletişim Fakültesi Öğretim Üyesi ve aynı zamanda üyemiz olan Prof. Dr. Nilgün Tutal Cheviron’a “Televizyon ve İçimizdeki Şiddet” adlı çalışmasından ötürü verildi. Yılın İletişim Araştırması ödülü için Seçici Kurul olarak değerlendirme yapan; Prof. Dr. Nermin Abadan’, Prof. Dr. Hülya Yengin ve Prof. Dr. Hasan Akbulut'a teşekkür ediyoruz. Ø İLAD’ın bu dönemdeki Uluslararası toplantıları 1- İstanbul ECREA Toplantısı 2- Kongo Lubumbashi Üniversitesi Toplantısı 3- İst. Aydın Üniversitesi - İLAD Ortak Toplantısı ECECREA Toplantısı: 2012 de seçilen Yönetim Kurulumuzun ilk çalışması ECREA 2012 Avrupa İletişim Konferansı oldu. ECREA ile İLAD’ın partner ilişkisi içinde gerçekleşen uluslar arası bu toplantıya Avrupa ülkelerinin iletişim uzmanları ve İLAD üyeleri katkıda bulundu. İLAD paralel konferanslarında Türkiye’nin iletişim eğitimi tarihi ve medyadaki gelişmeler, ECREA’ya paralel 3 İLAD toplantısı ile irdelendi. Visitur’un organizasyonu ile gerçekleşen bu konferanstan sonra Visitur’un elde ettiği gelirden Derneğimize yapılan bağış, uzun süredir Dernek gelirlerinde yaşadığımız sıkıntıya da bir çözüm oldu. Toplantının düzenlenmesinde yoğun emeği geçen üyemiz ve o dönem Derneğimizin Genel Sekreteri olan Prof. Dr. Nurçay Türkoğlu’na, Prof. Dr. Beybin Kejanlıoğlu’na ve emeği geçen tüm üyelerimize teşekkür ediyoruz. 2. Kongo Lubumbashı Üniversitesi Toplantısı Onursal Başkanımız Dr. Hıfzı Topuz’a Lubumbashi Üniversitesi’nde, 50 yıl önce Kongo’da yaptığı gazetecilik seminerleri ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nde kitle iletişim eğitimini başlatma, gazetecilik seminerleri düzenleme çalışmaları nedeniyle onur doktorası verildi. İLAD Genel Sekreteri Füsun Özbilgen de Lubumbashi Üniversitesi’nde düzenlenen kolokyumda Türk medyasını ve iletişim eğitiminin gelişimini anlatan bir bildiri sundu. Başkanımız Prof. Dr. Aysel Aziz Lubumbashi Üniversitesine mektup yazarak teşekkür etti ve iletişimin devamını diledi. Böylece, Demokratik Kongo Cumhuriyeti üniversiteleri ile ilişki kuruldu. Bu bağlamda Nisan ayında Kongo Üniversitesi İktisat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ekambo’nun İstanbul’a gelecek ve Derneğimizle de ortak toplantılar yapılması planlarını görüşecek. 3. Hıfzı Topuz ve Kaarle Nordenstreng ile İstanbul Aydın Üniversitesinde uluslararası toplantısı Finlandiya Tempare Üniversitesi onursal öğretim üyesi Prof. Dr. Kaarle Nordenstreng, İLAD’ın konuğu olarak İstanbul’a geldi. 25 Mart 2014 tarihinde İLAD ile İstanbul Aydın Üniversitesi’nin ortaklaşa düzenlediği uluslararası toplantıya “Gazetecilik mesleğiyle ilgili örgütlenmeler” adlı bir bildiriyle katıldı. Toplantıda Dr. Hıfzı Topuz, UNESCO ve iletişim tarihinin bilinmeyen yönlerini anlattı. Prof. Dr. Haluk Şahin de gazetecilerin ve üniversitelerin örgütlü çalışmalar yapmasının önemini vurguladı. İLAD ULUSAL TOPLANTILARI: Ø “Medyada Şiddet ve Kadın Paneli” İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği ve İLAD, 15 Mart 2013 tarihinde Levent Kültür Merkezinde “Medyada Şiddet ve Kadın Paneli” düzenledi. Prof. Dr. Aysel Aziz’in moderatörlüğünü yaptığı toplantıya Onursal Başkanımız Dr. Hıfzı Topuz, Radikal Gazetesi yazarı Ezgi Başaran ve İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği Başkanı Nazan Moroğlu konuşmacı olarak katıldı. Aynı gün 2012 yılının Müşerref Hekimoğlu ve İLAD Basın Onur ödüllerinin töreni yapıldı Ø Gaziantep Üniversitesinde Panel 2012 Yılı Eylül ayında Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi ile ortak “Sosyal Medya” paneli düzenlendi. Panel’e konuşmacı olarak Prof. Dr. Aysel Aziz ve Prof. Dr. Özden Cankaya birer bildiriyle katıldılar. Ø Prof. Dr. Ersan ilal’i anma toplantısı ve konferans İLAD - Hiperlink yayını olarak yayınlanan “İletişim Ve…” kitabı ile ilgili olarak Prof. Dr. Ersan İlal’i anma toplantısı Dernek Merkezimizde yapıldı Ersan İlal’in kızı, yakınları, kitap yazarları ve üyelerimizin katıldığı toplantıda değerli hocamız anıldı. Bu toplantıda ayrıca İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Suat Sungur, “Sosyal Medyada Yayınlanan Reklamların Üniversite Öğrencilerinin Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Rolü: Facebook Örneği “ başlıklı bir sunum yaptı. Ø Aydın Üniversitesi İşbirliğiyle Düzenlenen Konferans İstanbul Aydın Üniversitesi’nde ve Doç. Dr. Serhat Güney ve Dr. Bülent Kabaş’ın “Almanya’da 3. Kuşak Türk göçmenleri” konulu araştırma verilerini sunduğu bir konferans yapıldı. Yönetim Kurulu üyemiz ve Konferans Koordinatörü Doç. Dr. Zeliha Hepkon düzenlemesiyle yapılan bu konferanslar, farklı Üniversitelerde yapılacak işbirliğiyle önümüzdeki dönemlerde de sürdürülmesi planlandı. Ø “İletişim Politikaları” Konferansı Bir diğer İLAD konferansı 18 Mart 2013 tarihinde Gelişim Üniversitesi işbirliğiyle yapıldı. Bu toplantıda Onursal Başkanımız Dr. Hıfzı Topuz, Dünyadaki İletişim politikalarını, UNESCO’nun katkılarını ve Türkiye’deki iletişim politikalarını anlattı. SERGİLER GEZİ PARKI fotoğraf sergisi Basın Müzesi’nde 25 Mart 2014 günü açıldı. Serginin açılışı ile aynı günde İLAD 2013 ödülleri için tören yapıldı. Bu serginin açılmasını gerçekleştiren Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Kayıhan Güven’e teşekkür ediyoruz. DERNEK ÇALIŞMALARI Yönetim Kurulunda Değişiklik: 2012 genel kurulumuzdan sonra yönetimde zaman içinde bazı değişiklikler oldu. Hıfzı Topuz başkanlıktan çekildi ve Yönetim Kurulu tarafından onursal Başkanlığımıza getirildi. Başkan yardımcılığı görevinde bulunan Prof. Dr. Aysel Aziz Genel Başkan oldu. Prof. Dr. Beybin Kejanlıoğlu genel sekreterlikten çekildi ve Füsun Özbilgen Genel Sekreterliğe getirildi. Yönetim Kurulu’ndaki görevlerinde ayrılan Hıfzı Topuz, Prof. Dr. Beybin Kejanlıoğlu ve Prof. Dr. Nurçay Türkoğlu’nun yerine yedek üyeler Prof. Dr. Funda Savaş Gün, Nejla Polat, Dr. Recep Yaşar ve Yrd. Doç. Dr. Bilge Gürsoy ve asil üyeliklere getirildi. Yönetim Kurulu toplantıları, üyelerden de isteyenlerin katılımı ile geniş kapsamlı ve katılımlı toplantılar olarak gerçekleştirildi. Yeni Üyeler: Derneğimize bu dönemde; İstanbul Aydın üniversitesi, Beykent Üniversitesi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Üsküdar Üniversitesi’nden ve diğer kuruluşlardan iletişimci yeni üyeler katıldı. Yeni web sitesi, Yeni logo ve kurumsal kimlik çalışmaları: 2013 yılı içerisinde yeni Web sitemizle ve Dernek kimliğimiz ile ilgili çalışmalar yapıldı. Logomuz değişti, Dernek flaması yapıldı. Bu konuda Işık Üniversitesi , Öğretim Görevlisi Dr. Selçuk Öziş’e, İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencisi Barış Can Muştu’ya ve Yönetim Kurulu üyemiz Doç. Dr. Zeliha Hepkon’a emekleri ve çabaları için teşekkürler. Banka hesabımız açıldı ve üye aidatları toplanması ile harcamalarımız artık bu hesap üzerinden yapılıyor. Tüm işlemlerimiz, Halk Bankası hesabımızda kayıtlı hale getirildi. Defterlerin ve kayıtların düzenlenmesi Dernek defter ve kayıtlarını yeniden düzenli hale getirip Dernekler Masası ile görüşmeler yapıldı; vergi numarası alıp noter tasdikleri yenilendi. Bu işlemleri yaptırarak dernek defter ve kayıtlarını düzenli hale getiren eski sayman üyemiz Aydın Çam’a teşekkür ediyoruz. Tüzük yenileme Dernek tüzüğümüz yeni yasalar karşısında eskimişti. Dernek tüzüğümüzü yeni yasalarla uyumlu hale getirdik. Yasal çalışmaları yapan Yönetim kurulu üyemiz Recep Yaşar’a teşekkürler. Dernek Merkezinin yeniden düzenlenmesi Derneğimize kiralayan vakıf yönetimi ile yapılan görüşmelerle odalarımız yeniden boyandı, temizlendi ve elektrik tesisatı çekildi. Bu olanağı bize sağlayan Vakıf Yönetimine de teşekkürü borç biliyoruz. Dernek odalarımız yeniden teşrif edildi. Yeni masa kitaplıklar, bilgisayar düzeni klima gibi temel ofis gereksinimleri karşılandı. Bu çalışmalarda yardımcı olan üyelerimiz Semra Dursun ve Esra Ülkar’a teşekkürler. Tüm faaliyetlerimiz, başta Yönetim Kurulu üyelerimiz olmak üzere eski genel sekreterlerimiz, saymanımız, Onursal Başkanımız, Onur Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerimizin ve yukarıda adlarını vermeye çalıştığımız üyelerimizin ortak katkılarıyla yapıldı. Ben burada tüm katkıda bulunan hocalarıma, arkadaşlarıma, üyelerimize bir kez daha en içten teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Bu üyelerimizin içinde özellikle Genel Sekreterimiz Füsun Özbilgen’e, isim belirterek teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Yukarıda belirttiklerimiz, geçen bu süre içerisinde dernek olarak yapabildiklerimiz. Kuşkusuz yapamadıklarımız ya da tam işler haline sokamadığımız durumlar da var. Örneğin; Web sitemizin daha aktif hale getirilmesi, Üyelerle daha sıkı ilişkilerin kurulması; üyelerin dernek çalışmalarına katılımının sağlanması, Aidatların düzenli toplanması, Eğitim seminerlerini verilmesi, İletişim araştırmalarının özendirilmesi ve bir havuz oluşturulması, İletişimle ilgili ulusal ve uluslararası projelere katılma, Bilimsel toplantıların daha işlevsel yapılması, İletişim / medya konusunda politikalar üretilmesine katkıda bulunacak çalıştaylar düzenlenmesi gibi konular… Bu konuları da Genel Kurulumuzda dile getirecek ve seçilecek yeni yönetime ileteceğiz İLAD Yönetim Kurulu adına Başkan Prof. Dr. Aysel Aziz 29 Mart 2014 |