ABOUT ILAD
 

İLAD 16. Olağan Genel Kurulu 24 Mart Pazar günü yapıldı

İLAD'ın 16. Olağan Genel
Kurulu, 24 Mart 2024 Pazar günü Adile Sultan Kasrı Öğretmenevi’nde yapıldı.
Genel Kurula Yönetim Kurulu Başkanı Prof.Dr. Aysel Aziz tarafından sunulan
Çalışma Raporunda Yönetim Kurulu'nun çalışmaları anlatıldı ve aramızdan ayrılan
eski başkan ve üyelerimiz saygı ve sevgi ile anıldı. 

Divan Başkanlığını Prof.Dr.
Dursun Gökdağ'ın yaptığı genel kurulda Prof. Dr. Aysel Aziz İLAD Yönetim Kurulu
Çalışma Raporunu sundu.

2023 yılında yitirdiğimiz
derneğimizin kurucusu ve onursal başkanımız Hıfzı Topuz ve üyelerimiz saygı ile
anıldı. Genel Kurul Prof. Dr. Nermin Abadan Unat’ın İLAD’ın onursal başkanı
olmasını oybirliği ile kabul etti.

Genel Kurul’da yapılan
seçimlerde İLAD’ın yeni Yönetim, Denetim ve Onur Kurulları da belirlendi.

 

 İLAD  İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ

       16. OLAĞAN GENEL KURULU


2021 - 2024 DÖNEMİ 
YÖNETİM KURULU ÇALIŞMA RAPORU

 

        Aramızdan ayrılanları saygıyla anıyoruz

27 Mart 2021 tarihinde yapılan 15. Genel Kurulda göreve gelen Yönetim Kurulumuzun,

3 yıllık çalışma döneminde yaptıklarını anlatmadan önce aramızdan ayrılanları saygı ile analım:

       
ACI KAYIPLARIMIZ: 

ANILARI BİZİMLE YAŞIYOR

        Dr. Hıfzı  Topuz

        Prof. Dr. Naci Güçhan

        Prof. Dr. Şermin Tekinalp

        Dr. Hıfzı Topuz

        Dr. Hıfzı Topuz’u kaybettik

        Derneğimizin Kurucusu Onursal Başkanımız, İletişim alanının Türkiye’deki duayeni; gazeteci, yazar

Dr. Hıfzı Topuz

26 Eylül 2024 tarihinde aramızdan ayrıldı.

        100 yaşında yitirdiğimiz Hıfzı Topuz, arkasında yüzlerce gazete yazısı, iletişim ile ilgili kitaplar, karikatür tarihi kitapları, dostlarını anlatan kitaplar, anılar, yakın tarihimizi anlatan romanlar, Kara Afrika’yı anlatan yazılar ve mask koleksiyonları ve yüzlerce  dostluklar, arkadaşlıklar, sevgiler, sevgililer sevecenlikle dolu anılar bıraktı.

         Onu kalbimize gömdük, rahmetle anıyoruz.

       
«HIFZI TOPUZ» BELGESELİ
 (YouTube üstünde yayında)

        Yakındoğu Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İLAD İletişim Araştırmaları Derneği ortak projesi olarak hazırlanan

        Hıfzı Topuz ile ‘İletişim’ Üzerinebelgeseli

You-tube üzerinden yayında.

        Belgeselde, Hıfzı Topuz, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü UNESCO’da özgür iletişimin küresel çapta yerleşmesi ve iletişim eğitimi için uzun yıllar boyunca yaptığı çalışmaları, gazetecilik, kültür politikaları gibi temel konulardaki görüşlerini anlatıyor.

        100 yaşında toplantısı

        Hıfzı Hocamızın 100. yaş günü olan

25 Ocak 2024 tarihinde kendisini anmak üzere çevrimiçi olarak bir toplantı düzenledik. Bu toplantıya hocamızın dostları yakınları öğrencileri ve İLAD üyelerimiz katıldı. Paris’ten Marmaris’ten  Çanakkale’den  Ankara’dan İstanbul’dan çeşitli yörelerden katılımcılar bütün bir gece Hıfzı hocamızı andık ve onun yaptıklarını bize öğrettiklerini konuştuk, paylaştık.

        YENİ YÜZYIL’DA İLETİŞİM ÇALIŞMALARI dergisi özel sayı

        İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi’nin İletişim Çalışmaları Dergisi  Hıfzı Topuz için özel bir sayı hazırladık.  Dergide Hıfzı hocamızı iletişim dünyasına katkılarını anlatan ve onu öğrencilere çeşitli yönleri ile tanıtan yazılar yayınlandı.

        https://icd.yeniyuzyil.edu.tr/category/arsiv/cilt-2/cilt2-sayi9/

        Bundan sonra da Hıfzı Topuz adını çeşitli etkinliklerle yaşatacağız. Daha önce sağlığında başlattığımız, ancak çeşitli nedenlerle devam ettiremediğimiz

    «Hıfzı Topuz İletişim Onur Ödülü»

Yeniden vermeye başlayacağız

        Sizlerden gelen öneriler doğrultusunda bu etkinliklerimizi daha farklı yönlerde de geliştirebiliriz.

        PROF. DR. ŞERMİN TEKİNALP’İ kaybettik

Prof. Dr. Şermin Tekinalp uzun yıllar dekanlık görevlerinde bulunmuş kıymetli bir iletişimci hocamız ve üyemizdi, geçen yıl aramızdan ayrıldı.

Bir çok üniversite iletişim fakültesinde;

        Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi

        Beykent Üniversitesi Rektör Yardımcılığı,

        İstanbul Arel Üniversitesi

        Girne Amerikan Üniversitesi İletişim Fakültesi

        İstanbul Kültür Üniversitesi

         İstanbul Esenyurt Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu. Kendisini sevgi ve rahmetle anıyoruz.

        PROF. DR. NACİ GÜÇHAN’I kaybettik

        Anadolu Üniversitesi  İletişim Bilimleri Fakültesi’nin kurucularından Üyemiz Prof. Dr. Naci Güçhan yine geçen dönemde yitirdiğimiz değerli bir üyemizdi.

        Eğitim dünyasında önemli bir iz bırakmış, bilim ve iletişim alanındaki çalışmalarıyla tanınmış hocamız elim bir trafik kazası sonucu aramızdan ayrıldı.

 

        Yitirdiğimiz değerli üyelerimizin İLAD’a katkılarını saygı ile anımsıyoruz.

        Güzel anıları bizlerle yaşıyor.

        DEPREM FELAKETİ

        2021 yılında yaptığımız 15. Genel Kurulumuzda COVİD- 19  nedeniyle, maskeler, kolonyalar, dezenfektanlar, aşılar ve  bir buçuk metre ara ile oturulan sandalyelerde pandemi günlerini yaşıyorduk.

        Bu dönemde ise 6 Şubat 2023 tarihinde büyük bir felaketle, deprem ile sarsıldık. Deprem bölgelerinde pek çok üniversitemiz yıkımı yaşadı, halen  süregiden depremlerin artçıları ile sarsılıyorlar,  okullar hasar gördü, öğrenciler yitirildi, hocalar acılı günler yaşadı.

        ÜÇ YILLIK DÖNEMDE
 İLAD  OLARAK YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALAR

        3 yıllık çalışma dönemimizde azmimizi yitirmedik.  İLAD olarak özellikle iletişim eğitiminin kalitesinin yükseltilmesi yolundaki çalışmalarımızı hızlandırarak sürdürdük.

        «DİJİTAL ÇAĞDA ULUSLARASI  İLETİŞİM» «CIDA INTERNATIONAL»

        İLAD’ın İLDEK (iletişim fakülteleri ile birlikte düzenlemekte olduğu «CİDA International» uluslararası konferans çalışmalarına devam ettik.

        CIDA International, (İLAD) ile İletişim Dekanlar Konseyi (İLDEK) birlikte 2 yılda bir düzenlediği bir sempozyum olarak geçen yıllar süresince de 3 kez gerçekleştirildi.

         CİDA 22 ANKARA’DA YAPILDI

        2018 yılında Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ev sahipliği ile birincisi

        2020 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ev sahipliği ile ikincisi düzenlenen Dijital Çağda İletişim Sempozyumu bu dönemde de devam etti.

        3. kez düzenlenen CIDA22, 12-15 Ekim 2022 tarihlerinde Ankara’da yapıldı.

Katılımcı Üniversiteler:

        Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin (İLEF) öncülüğünde Başkent Üniversitesi,

        Hacettepe Üniversitesi ve

        Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi iletişim fakültelerinin yanı sıra Ankara’da iletişim alanıyla ilişkili bölüm ve programlar barındıran Çankaya, Atılım, Ankara Sosyal Bilimler üniversitelerinin ilgili birimleri katıldı.

        ANKARA İLEF CİDA22

        66  BİLDİRİ 7 PANEL 400 KATILIMCI

        Üç gün süren sempozyumda 22 oturum, 7 panel, 1 workshop gerçekleştirildi. Toplamda 66 bildiri sunuldu. Üç ayrı mekânda gerçekleşen toplantılarımıza fiziki olarak 400’ün üzerinde dinleyici (uzman, akademisyen, öğrenci) katıldı. Uluslararası alanda konularında uzman 3 davetli konuşmacı dijital kültür, etnik ve kültürel çeşitlilik, dijital pazarlama ve dijital çağda kriz iletişimi konularında konuştu.

         Biri Radyo İlef’in 40. yılı, diğeri Kültür Endüstrileri Destek Programı münasebetiyle iki özel oturum akışta yer aldı. Çevrimiçi ve yüz yüze olmak üzere toplamda 138 ulusal ve uluslararası katılımcı ile program tamamlandı.

        Emeği geçenlere teşekkür

        Düzenleme Kurulu Başkanı Ankara Üniversitesi Abdülrezak Altun, Fatih Keskin, Nihan Gider Işıkman, Başkent Üniversitesi Özcan Yağcı, Senem Gençtürk Hızal,  Atılım Üniversitesi Nevin Yıldız, Hacettepe Üniversitesi Bilge Şenyüz, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Bahar Kayıhan, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Zeynep Karahan Uslu, Çankaya Üniversitesi Ebru Akçay,  Hacettepe Üniversitesi Ergin Şafak Dikmen’e katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.

        SEMPOZYUM E-KİTAPLARI

        CİDA Semporyumlarda sunulan bildirilere web sitelerindeki linkleri tıklayarak sempozyum e-kitabından ulaşabilirsiniz.

        E-kitabı PDF formatında indirebilirsiniz

        Linkler:  https://cidainternational.org/

        Bildiriler

        https://cidainternational.org/wp-content/uploads/2022/12/CIDA2022_publication.pdf

 

        İLETİŞİM REHBERİ ANSİKLOPEDİK SÖZLÜK ÇALIŞMALARI

        İletişim alanındaki kelimeleri, kavramları, her yeni teknoloji ile iletişim dünyasına  yeni yeni eklenen sözcükleri ve yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını vermek üzere İLAD olarak Dernek Başkanımız Prof. Dr. Aysel Aziz hocamızın başkanlığında geniş bir ekip ile çalışmalar yapılıyor.

        Hazırlıklar son aşamaya geldi. WEB üzerinden yayınlanacak rehber ile ilgili bir veri tabanı hazırlıkları tamamlandı. Yakında www.iletisimrehber.org.tr

üzerinden yayınlanacak. 

        Tük emek verenlere buradan teşekkürlerimi sunmak isterim.

        MEVZUAT ÇALIŞMALARI

        İLAD’ın özellikle akreditasyon çalışmalarına yönelik mevzuatı da Prof. Dr. Jale Sarmaşık başkanlığında  Mevzuat Geliştirme Komisyonu tarafından elden geçirildi. Güncellendi, yenilendi.

        Çalışma Raporu bu genel kurulumuzda  yönergeler ise İLAD Yönetim kurulunda kabul edildikten sonra yürürlüğe girecek.

        İLAD çalışmalarını komisyonlar üzerinden yürütüyor. Komisyonların çalışma yönergeleri de güncelleştirildi. Yeni seçilecek Yönetim Kurulu üyelerimiz bunları gözden geçirip onaylayacaklardır. 

       
İLAD’IN AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI

        İLAD olarak 2015 yılından beri üzerinde çalıştığımız  iletişim eğitiminde kalite güvencesi konusunda önemli bir işlev üstlendik.

        İletişim Fakülteleri Dekanlar konseyinin de katkıları ile eğitim kalitesi için gerekli ölçütler hazırlandı.

         İletişim Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu İLEDAK oluşturuldu.

        2018 yılında Yükseköğretim Kalite Kurulu YÖKAK’dan İletişim Eğitiminde Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi aldık.

        2018 yılında başlattığımız akreditasyon çalışmalarında bugüne kadar 29 üniversiteden  toplam 71 programı akredite ettik.

         Genel ve Ara Değerlendirmeler

        Değerlendirme çalışmalarımızın sayısı kuşkusuz daha fazla; çünkü bazı programlar değerlendirme sonucu akreditasyon alamadı. Bazı programlar ise koşullu akreditasyon aldıkları için ara değerlendirmelerle iki yıl sonra yeniden değerlendirildi.

        Bugüne kadar yapılan çalışmaları  bir tabloda sayılar ile açıklayabiliriz.

        AKREDİTASYON SAYILARI

        Bu tabloda yer alan 78 program genel değerlendirmeden geçti. 71 tanesi akredite edildi.

         2023 yılı dahil, 43 programın ara değerlendirmesi yapıldı.

        2023 yılına ait 18 genel değerlendirme programı da halen sonuçlanma aşamasında. Böylece 6 yılda 96 programın genel değerlendirmesini tamamlamış olacağız.

        https://iledak.ilad.org.tr/akreditasyon/akredite-programlar

        MYO Önlisans Akreditasyonu

2023 yılında ayrıca Meslek Yüksek Okullarındaki iletişim ile ilgili önlisans programlarının da akreditasyonuna başladık.

4 MYO’dan  Radyo TV Programcılığı ve Grafik Tasarım ile ilgili 6 önlisans programının değerlendirmeleri sürüyor.

        2024 YILI AKREDİTASYON BAŞVURULARI

Ø  20 üniversiteden 31 program genel değerlendirme için İLAD’a başvurdu.

        14 program 2. kez başvuru (5 yıllık akreditasyon süresini tamamlayanlar)

        17 program ilk kez genel değerlendirme için başvurusu yaptı.

        11 program ara değerlendirme (2 yıl akreditasyon almış) için başvuru yaptı.

        2024 YILI AKREDİTASYON BAŞVURULARI (devam)

        Bu yıl süreç bu şekilde devam ederse genel ve ara değerlendirme için toplamda 24 üniversiteye gidecek 24 ekip kurulacak.

        24 ekip başkanı,  24  eş başkan, 

        24 öğrenci değerlendirici

        42 program için  84 değerlendirici

        Toplam 156 kişiden oluşan İLEDAK ekipleri görev yapacak

        Eğitim Çalıştayları

        Bu ekipleri eğitmek için eğitim çalıştayları düzenliyoruz. Geniş bir ekip havuzumuz oluştu.

        Değerlendirici Eğitimi Çalıştayları (17 kez düzenlendi)

        Öğrenci Değerlendirici Eğitimi Çalıştayları (3 kez düzenlendi)

        Kurum Bilgilendirme Çalıştayları

        2021-24 yılları arasında akreditasyon konusunda 8 kurum bilgilendirme çalıştayı düzenlendi. Bunlardan 3’ü her yıl yapılan İLDEK Dekanlar Konseyi toplantısında iletişim eğitimi veren kurumların yöneticilerini bilgilendirmek üzere yapıldı. Bugüne kadar 19 kurum bilgilendirme çalıştayı düzenlendi.

        Ayrıca isteyen eğitim kurumlarıyla çoğunlukla çevrimiçi ikili kurum bilgilendirme toplantıları yapıldı.

        YÖKAK’a rapor hazırlanması

        2019 yılından beri sürdürülen YÖKAK’ın  İzlemesi geçen 3 yıl içinde de yapıldı. YÖKAK için 3 kez Özdeğerlendirme Raporu ve her yıl  İLAD Akreditasyonu ile ilgili faaliyet raporu hazırlandı. YÖKAK ‘ın İLAD izleme sorumlusu  tarafından çevrimiçi ziyaretle akreditasyona ilişkin faaliyetlerimiz; performansımız değerlendirildi ve YÖKAK izleyicisi tarafından rapor yazıldı.

       
İLAD WEB SİTELERİNİN DURUMU

Bilindiği gibi İnternette 3 Web sitemiz faaliyette.

Bunlar:

İLAD   www.ilad.org.tr

İLEDAK www.iledak.org.tr

CİDA International https://cidainternational.org/ adları altında faaliyet göstermekte, faaliyetler oldukça güncellenmektedir.

        İLAD web sitesinde dernek çalışmaları, İLEDAK web sitemizde akreditasyon çalışmaları yer alıyor.  Bu web sitelerimizi yenileme çalışmaları yapıyoruz.

        İletişim Rehber ile ilgili web sitemiz   www.iletişimrehber.org

da yakında bu açılacak.  Böylece 4 web sitemiz olacak.

        Yeni Medya Faaliyetleri

        İLAD’ın sosyal medyada Facebook, İnstagram, Twitter üzerinde hesabı var.

        Facebook İLAD sayfası iletişimcilere açık kapsamlı bir iletişim ortamı sunuyor.

        İLAD üyesi olan veya olmayan iletişimciler  bilgilerini ve bildirimlerini İLAD  ortak Facebook platformda duyuruyorlar.

        2008 yılında yani 16 yıl önce oluşturulmuş bu Facebook İLAD platformunda üyeler iletişim ile ilgili etkinliklerini paylaşabiliyorlar. Biz de İLAD olarak bilgilerimizi yeni medya olarak bu grupta paylaşıyoruz. 1.509 üyesi var.

        Türkiye’den İstanbul ve çeşitli kentlerden, Kıbrıs, İngiltere, Almanya, Amerika’dan Hindistan’a kadar dış ülkelerden de takipçileri var.

        ULUSLARARASI ÜYELİK VE TANINIRLIK

        İLAD / İLEDAK, Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı içinde kalite ve standartlar konusunda çalışmalar yapan kuruluşlarla temasa geçerek 2020 yılında CEENQA’nın (Orta ve Doğu Avrupa Kalite Değerlendirme Kuruluşları Ağı) üyesi oldu.

        2019’da Girne’de yapılan Genel Kuruluna ve 2020 çevrimiçi Genel Kuruluna katıldık. Her yıl yapılan toplantılarına çevrimiçi ve yüzyüze katılıyoruz. Geçen yılki genel kurul toplantısı İstanbul’da yapıldı. Bu toplantıya doğrudan katıldık.

        2024 yapılacak CEENQA Genel Kurulu’na katılmak üzere de çalışmalar yapıyoruz.  Bu konuda YÖKAK İzleme ekibinin ve YÖKAK başkanlığının yurt dışı ilişkilerimizin genişletilmesi konusundaki  uyarılarını da dikkate olarak girişimlerde bulunuyoruz.

        İki üyemizi yurt dışı akreditasyon sürecine katılmaları konusunda görevlendirdik.

        Yurt dışı ile hem örgütlere katılma bazında, hem de programların akreditasyonu ile ilgili daha sıkı çalışmamız gerekiyor.

        Araştırma Projelerine Katılma

        Ege üniversitesi İletişim Fakültesinden Prof. Dr. Emet Gürel hocamızın koordinatörlüğünde yürütülen «Değerlendirici öğrencilerin değerlendirme bilgilerinin yükseltilmes»i için yapılan projeyi ortak olarak başlattık.

        Bir diğer araştırma projesi olarak İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile Medipol Üniversitesi iletişim fakültelerinin işbirliği ile yapılan Tübitak projesine sivil toplum örgütü olarak katıldık.

       
İLAD İKTİSADİ İŞLETMESİ ÇALIŞMALARI

        Bilindiği gibi akreditasyon çalışmalarımız ile ilgili başvuru dosyamızı hazırlarken YÖKAK’ın talebi üzerine kurulan ve derneğin mali işlerinin yürütülmesi ile görevli

«İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İktisadi İşletmesi» adında İstanbul Ticaret Odası’na kayıtlı bir işletmemiz bulunuyor. İktisadi İşletme, Yönetim Kurulu tarafından atanan bir işletme yöneticisi tarafından idare ediliyor. Ayrıca bir Ofis Yöneticimiz bulunmakta.

         Tüm hesaplarımız İstanbul Serbest Mali Müşavirler Odasına kayıtlı Mali Müşavirimiz tarafından tutulmaktadır.

        Bütçe ve gelir gider tablosu

        Akreditasyon çalışmaları bedel karşılığı yapılmakta ve fatura kesilerek Üniversitelerden verilen hizmetin bedeli tahsil edilmektedir.

         2020 yılından itibaren değerlendirme ekibinde yer alan Ekip üyelerine de yaptıkları harcamaların bedeli olarak ödeme yapılmaya başlanmıştır.

        İktisadi İşletme gelir-gider tablosu ve gelecek yılın bütçesi Mali Müşavirimiz tarafından hazırlanmıştır. Genel Kurulumuza sunulacaktır.

        Denetim Kurulu

         İLAD Hesapları her 4 ayda bir ve yıllık olarak İLAD Denetleme Kurulu tarafından denetimden geçirilmekte ve 4 aylık rapor tutulmaktadır.

        Denetim Kurulu  da raporunu Genel Kurulumuza sunacaktır.

        Üyeler ve üyelikler

        Derneğimize bu dönemde de pek çok yeni üye katıldı. Eski üyelerden olup 30 yıllık süre içinde iletişim kuramadığımız eski üyelerimizin  üyeliklerinin sona erdirilmesi gerekiyor.

         Dernekler yönetmeliğine göre üyelerin adres değişikliklerini bildirmeleri gerekiyor. E-posta adresleri ve telefonlarından ulaşamadığımız  ve Web üzerinden araştırmalardan sonuç alamadığımız üyelerin üyeliklerini sona erdirmek zorunda kalıyoruz.

         Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü yani eski Dernekler Masası üyelerin kayıtlarını DERBİS’te tutuyor. Bazı üyelerimizin isim, doğum tarihi, telefon numarası gibi kayıtlarında yetersizlikler olunca kayıt girişi yapılamıyor

        Bu arada İLAD’a yeni üyelik için de başvurular oluyor. Geçen 3 yıl içerisinde Yönetim Kurulunca kabul edilen 26 yeni üyemiz oldu.

        Üyelik aidatları

        Geçen 3 yıllık dönemde yıllık 180 TL olan üyelik aidatlarımız arttırılmadı. Yine de çeşitli bildirimlerimize rağmen üyelik aidatlarını yatırmayan üyelerimiz oldu.

        Bu dönemde üyelik aidatlarımızı artırmak zorundayız. Takdir edersiniz ki ayda 15 lira, yılda  180 lira üyelik aidatı son derece yetersiz kalmaktadır.

        Hedefler

        İLDEK ile birlikte yürüttüğümüz CİDA24  konferansı  gerçekleştirmek.

        Uluslararası akreditasyon kuruluşları ile işbirlikleri oluşturulması. CEENQA ile ilişkimizi sürdürüyoruz. Bu kuruluş üzerinden yeni ilişkiler için çalışmalarımız olacak.

        Yurt dışına açılma; değerlendirici gönderme,

        KKTC dışında diğer komşu ülkelerle akreditasyon çalışmalarına başlamak.

        İletişim Sektöründe yer alan kuruluşlarla paydaşlık ilişkilerimizin geliştirilmesi. Danışma kurullarının en kısa zamanda genişletilerek oluşturulması.

        Hedefler  (devam)

        İLAD’ın Komisyon çalışmalarını artırıp her bir komisyonun kendi kendine toplanıp çalışmalarını yürütmesi için aktif çalışma yöntemi geliştirmek.

        Üyelerle daha sıkı ilişkilerin kurulması; üyelerin İLAD çalışmalarına katılımlarının sağlanması.

        Aidatların düzenli toplanması. 

        Ansiklopedik İletişim Sözlüğü / İletişim Rehberi Projemizi en kısa zamanda sonuçlandırarak  Web sitemizi kullanıma açmak.

        İletişimle ilgili ulusal ve uluslararası projelere katılma.

        İLEDAK’ın akreditasyon alanını genişletmek; lisansüstü eğitim alanında ölçütleri geliştirerek YÖKAK’a başvurmak.

        27 Mart 2021 -  24 Mart 2024 tarihlerinde yapılan üç yıllık faaliyetlerimizi ve hedeflerimizi siz değerli Genel Kurul üyelerine sunmuş bulunuyoruz.
Saygılarımızla…  

İLAD Yönetim Kurulu adına

Başkan  Prof. Dr. Aysel Aziz