Derneğimizin 11 Haziran 2016 günü yapılan olağanüstü Genel Kurulunda, İLEDAK İletişim Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu'nun tüm hukuki altyapısı belirlendi.
Bu konuda hazırlanan yönetmelikler genel kurulda oy birliği ile kabul edildi. Olağanüstü Genel Kurul'dan sonra toplanan İLAD Yönetim Kurulu tarafından
1- İLEDAK Çalışma Yönetmeliği’ne göre hazırlanan
a) İLEDAK Aday Belirleme Kurulu (ABK) yönergesi
b) İLEDAK Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi (DAUY)
c) İLEDAK Eğitim Birimi Yönergesi
d) İLEDAK Arşivleme Yönergesi
e) İLEDAK Ölçütlerin Belirlenme Usulü Yönergesi’nin onaylanarak yürürlüğe konuldu.
2- İLAD’ın Kalite Politikası ve İLAD / İLEDAK Etik Kuralları belgeleri uygun bulundu. İLEDAK değerlendirmelerinde uygulanacak olan
a) Özdeğerlendirme Raporu
b) Program Değerlendiricisi Raporu
c) Değerlendirme Klavuzu
d) Değerlendirmelere Öğrenci Katılımı Uygulama Esaslarının kabulüne karar verildi.
e) İLEDAK Hazırlık komisyonu tarafından iletişim alanı ve iletişim programları için hazırlanan öğretim çıktıları İLAD/İLEDAK tarafından uygulanacak program çıktıları olarak kabul edildi.
İLEDAK'ın çalışma esaslarını belirleyen ve olağanüstü genel kurulumuzda oy birliği ile kabul edilen Çalışma Yönetmeliğini tümüyle aşağıda yayınlıyoruz: Tüm yönetmelik ve yönergeler de hazırlanmakta olan web sayfamızda da yer alacaktır.
İLETİŞİM EĞİTİMİ DEĞERLENDİRME AKREDİTASYON KURULU (İLEDAK)
ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
MADDE 1. Dayanak, Amaç ve Kapsam
Bu yönetmelik, "İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Tüzüğünün 3., 5., 10. ve 12. maddeleri uyarınca hazırlanmıştır. Amacı, İLAD'ın oluşturduğu İLEDAK (İletişim Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) ile İLAD organı olarak çalışacak diğer kurulların, komisyonların ve çalışma gruplarının işleyişini düzenlemektir. Bu yönetmelik, İLEDAK'ın işleyişi ile ilgili olarak Genel Kurul kararı ile belirlenmesine ihtiyaç duyulan hususları kapsamaktadır.
MADDE 2. Tanımlar ve Kısaltmalar
Bu yönetmelikte geçen:
İLAD; İletişim Araştırmaları Derneği’ni,
Genel Kurul; İLAD Genel Kurulu'nu,
Yönetim Kurulu; İLAD Yönetim Kurulu'nu,
İLEDAK; İLAD adına iletişim eğitim programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonu için gereken çalışmaları yürüten “İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu”nu,
Ölçütler, iletişim eğitim programlarının akreditasyonunda kullanılacak, “İLEDAK Alan ve Program Değerlendirme Ölçütleri”ni,
İLDEK; Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile Türki Cumhuriyetlerdeki devlet, vakıf ve özel üniversitelerin iletişim eğitimi veren fakülte dekanlarından oluşan “İletişim Dekanlar Yürütme Kurulu”nu;
ABK, İLEDAK üyelerinin seçimine yardımcı olmak üzere oluşturulan “Aday Belirleme Komitesi”ni tanımlamaktadır.
MADDE 3. İletişim Programlarının Akreditasyonu Amaçlarının Gözetilmesi
İLAD, tüzük, yönetmelik ve yönergelerle belirlediği "İletişim Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyonu" işlevini yerine getirirken aşağıda belirtilen özel hedeflere ulaşmayı gözetir:
3.1 Toplumu, öğrencileri, öğrenci adaylarını, öğrenci rehberlerini, öğrenci velilerini, eğitim kurumlarını, meslek örgütlerini, olası işverenleri, devlet kurumlarını ve diğer paydaşları bilgilendirmek üzere asgari değerlendirme ölçütlerini sağlayan iletişim programlarını belirlemek;
3.2 İletişim alanındaki mevcut eğitim programlarının ilerletilmesi, sürekli iyileştirilmesi ve yeni programların geliştirilmesi konularında yönlendirici rol oynamak;
3.3 İletişim eğitimi veren Türkiye'deki yüksek öğretim - eğitim kurumlarının uluslararası düzeyde gelişimini teşvik etmek;
MADDE 4. İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)
İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu, iletişim programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonu için gereken çalışmaları yürütür. İLAD’ın tüm resmi belgeleri ve yazışmalarında bu kurul kısa adıyla "İLEDAK" olarak anılır.
4.1 İLEDAK'ın Görev, Yetki ve Sorumlulukları
4.1.1 YÖK tarafından tanınan yükseköğretim kurumlarının iletişim önlisans, lisans ve lisansüstü programlarının İLAD adına akreditasyonu için ayrıntılı bir program düzenlemek, değerlendirmek ve akreditasyon kararlarını almak;
4.1.2 Program değerlendirmeleri sırasında görev yapacak program değerlendirme ekiplerini ve bu ekiplerde görev alacak program değerlendiricilerini, eş değerlendiricileri, öğrenci değerlendiricileri, ekip başkanlarını ve eş başkanları belirlemek;
4.1.3 Program değerlendiricileri ve öğrenci değerlendirici adaylarını belirlemek;
4.1.4 Yürürlükteki akreditasyon süreçleri ve değerlendirme ölçütleriyle ilgili gerekli gördüğü değişiklik önerilerini Yönetim Kurulu'na sunmak.
4.2 İLEDAK Üyeleri ve Görev Süreleri
İLEDAK'ın üyeleri, üyelik koşullarına uygun olarak “Aday Belirleme Komitesi” (ABK)'nin önereceği adaylar arasından, İLAD Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Yönetim Kurulu, ABK'nın önerisinde değişiklik yapılmasını isteyebilir.
a. İLEDAK, üniversiteleri temsilen beş (5) öğretim üyesi;
b. İletişim sektörü ile ilgili meslek kuruluşlarından üç (3) temsilci:
(Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), Radyo Televizyon Meslek Birliği (RATEM) Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), Reklamcılar ve Sinema Meslek Örgütleri gibi…)
c. Türkiye Kalite Derneği’ni (Kal-Der) veya benzeri kalite denetim kuruluşunu temsilen bir (1) üye olmak üzere toplam dokuz (9) üyeden oluşur.
4.3 İLEDAK Başkan ve başkan yardımcısı
İLEDAK üyeleri, kendi arasından seçimle bir başkan ve bir sonraki dönemin başkanı olacak başkan yardımcısını 2 yıl için seçerler.
İLEDAK üyelik dönemi Ekim ayında başlar, süresi iki (2) yıldır. Üyeler ardışık 2 dönemden daha uzun süreli kesintisiz görev yapamaz. Başkan, başkan yardımcısı için bu kısıtlama uygulanmaz.
Başkan ve başkan yardımcısının görev süreleri iki (2) yıldır. Bu görev süreleri uzatılamaz.
Görev süresi dolan başkan, görevi başkan yardımcısına devreder ve İLEDAK üyeliği önceki başkan sıfatı ile bir dönem daha sürer.
4.4 İLEDAK Üyelik Koşulları
İLEDAK üyeleri iletişim eğitiminde ve/veya mesleğinde en az 10 yıl deneyimli olması;
Akademik üyeler, Rektör ve Rektör Yardımcısı dışındaki öğretim üyeleri olabileceği gibi, emekli öğretim üyeleri de olabilir.
Akademik üyeler dışında sektörden gelen üyelerin, iletişim eğitimi, iletişim kurumlarında yönetim veya kalite süreçleri alanlarından en az birinde deneyimli olmaları gerekir.
Bir kişi aynı zamanda İLAD Yönetim Kurulu üyesi ve İLEDAK üyesi olamaz.
Bir kişi aynı zamanda İLAD Denetim Kurulu üyesi ve İLEDAK üyesi olamaz.
4.5 İLEDAK Toplantıları ve Çalışma Esasları
İLEDAK'ın işleyişinden İLEDAK başkanı sorumludur. İLEDAK başkan yardımcısı, başkanın bulunmadığı durumlarda İLEDAK'ın işleyişini başkan adına yürütür.
İLEDAK, her yıl en az dört (4) toplantı yapar. İLEDAK başkanı toplantı çağrısını, toplantı tarihinden en az iki (2) hafta önce, İLEDAK üyelerine, Yönetim Kurulu temsilcisine ve Yönetim Kurulu Başkanına gündemle birlikte yazılı olarak ve/veya elektronik posta ile iletir.
İLEDAK üyeleri İLEDAK toplantılarına bizzat katılmak zorundadır; yerlerine temsilci gönderemezler. Birbiri ardına üç toplantıya özür bildirmeksizin katılmayan üyelerin üyeliği kendiliğinden sona erer.
İLEDAK toplantıları üyelerin salt çoğunluğunun katılımı ile yapılır. İLEDAK toplantıları İLAD Yönetim Kurulu üyelerinin oy hakkı olmadan katılımına açıktır, ancak İLEDAK ile Yönetim Kurulu arasındaki bağlantıyı sağlayan Yönetim Kurulu üyesi her İLEDAK toplantısına oy hakkı olmadan katılır.
Yönetmelik, yönerge ve ölçütlerle ilgili önerilerin belirlenmesi ve akreditasyon kararları en az 2/3 çoğunluk oyu ile diğer kararlar ise toplantıya katılan üye sayısının çoğunluğu ile alınır.
Olağan İLEDAK toplantılarının ve akreditasyon kararlarının alınmasının dışındaki acil görüşme ve karar alınmasını gerektiren durumlarda posta, faks, e-posta veya Web sayfası gibi haberleşme ve oylama araçları kullanılarak, sanal toplantılar düzenlenebilir. Ancak, bu tür toplantılardaki kararlar için de yukarıda belirtilen koşullar geçerlidir.
4.6 İLEDAK'ın Yönetim Kurulu'nda Temsil Edilmesi
İLEDAK ile Yönetim Kurulu arasındaki bağlantıyı sağlamak üzere İLEDAK başkanı, Yönetim Kurulu toplantılarına oy hakkı olmadan katılır.
4.7 İLEDAK Üyeliğinden Ayrılma
Görev süresi dolmadan İLEDAK üyeliğinden herhangi bir nedenle ayrılma durumunda, aşağıdaki kurallara göre işlem yapılır:
Başkan'ın yerine başkan yardımcısı, başkanlık görevini yürütür. Başkan yardımcısı yerine Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir üye başkan yardımcılığı görevini üstlenir.
İLEDAK kurumsal üyelerinin herhangi birinin ayrılması durumunda İLEDAK, yeni temsilci talebini İLAD'a bildirir. Yeni temsilciler de ABK tarafından Madde 4.2 uyarınca belirlenir.
MADDE 5. Program Değerlendirme Ekipleri ve Program Değerlendiricileri
5.1 Program Değerlendirme Ekipleri
Akreditasyon değerlendirmeleri program değerlendirme ekipleri tarafından yapılır.
Program değerlendirme ekipleri İLEDAK tarafından oluşturulur. Programları değerlendirilecek her kurum için ayrı bir değerlendirme ekibi kurulur.
Program değerlendirme ekipleri, bir başkan ve program değerlendiricilerinden oluşur. Gerektiğinde eş başkan, eş değerlendiriciler, öğrenci değerlendiriciler ve gözlemciler de ekiplere alınabilir. Genel değerlendirme içeren her ekipte en az bir öğrenci değerlendirici yer alır.
Ekip başkanları ve eş başkanları, İLEDAK'da halen görev yapan ya da daha önce görev yapmış olan üyeler arasından ya da deneyimli program değerlendiricileri arasından seçilir.
5.2 Program Değerlendiricileri
İletişim eğitiminde önemli düzeyde deneyimli kişilerin yer aldığı program değerlendiricileri havuzu oluşturulur.
Program değerlendiricileri, değerlendirilecek programların uzmanlık alanlarına uygun şekilde program değerlendiricileri havuzundan seçilir.
Her program değerlendiricisinin, ziyaretlerde görev almadan önce İLAD tarafından açılan bir eğitim programını tamamlamış olması gerekir. Ayrıca, bir ziyaret ekibinde eş değerlendirici ya da gözlemci olarak yer almış olması önerilir. İlk eğitimlerde FEDEK ve MÜDEK gibi akreditasyon kuruluşlarının eğitim programlarından destek alınır.
Program değerlendiricilerin, iletişim eğitim ve öğretimi ile iletişim sektörlerinde yönetim ve kalite süreçleri alanlarından en az birinde deneyimli olmaları tercih edilir
Program değerlendiricisi havuzunda yer alacak kişiler belirlenirken, akademisyen / sektör, kadın/erkek dengesi, kurumlar arası denge gibi diğer özellikler de dikkate alınır.
5.3 Öğrenci Değerlendiriciler
Öğrenci değerlendirici adayları İLEDAK Aday Belirleme Komitesi (ABK) tarafından, tercihen lisans ve/veya lisansüstü öğrencilerinin aktif olarak yer aldığı öğrenci konseyleri ile temaslar yoluyla belirlenir.
Seçilen öğrenci değerlendirici adaylarının seçildikleri tarihte bir iletişim dalında lisans ya da lisansüstü programlarında kayıtlı olması gereklidir.
Seçilen öğrenci değerlendirici adaylarının başarılı ve disiplin cezası almamış olması gereklidir.
Seçilen öğrenci değerlendirici adaylarının İLAD öğrenci değerlendirici eğitimine katılarak göreve hazırlanmaları gerekir.
5.4 Gözlemciler
İLAD üyeleri, değerlendirici adayları, yurt içi ve yurt dışındaki akreditasyon kurumlarından temsilciler değerlendirme ekiplerine, ekip başkanlarının ve ilgili kurumların onayı alınmak koşuluyla ve İLEDAK kararıyla gözlemci olarak katılabilirler.
İLAD'ın yurt dışı akreditasyon kuruluşlarıyla yapacağı işbirliği kapsamında, her yıl oluşturulan program değerlendirme ekiplerinin en az birinde, bu kuruluşların birisinden bir temsilci dış gözlemci sıfatıyla katılabilir. Dış gözlemci istenecek kuruluşlar ve ilgili düzenlemeler Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Dış gözlemciler, değerlendirme ziyareti sonunda hazırlayacakları raporlarını Yönetim Kurulu’na verirler. Bu raporun değerlendirilmesi ve iyileştirilme süreçlerinde kullanılması Yönetim Kurulu'nun yetki ve sorumluluğundadır.
MADDE 6. Aday Belirleme Komitesi (ABK)
İLEDAK üyelerinin seçimine yardımcı olmak üzere üç (3) üyeli Aday Belirleme Komitesi (ABK) aşağıdaki şekilde oluşturulur:
a. İLAD Başkanı
b. İletişim Fakülteleri Dekanlar Yürütme Kurulu (İLDEK)’un önereceği 2 asil ve 2 yedek akademisyen
c. Görev süresi 2 yıldır.
Görev süresi dolmadan ABK üyeliğinden herhangi bir nedenle ayrılma durumunda, yedek üyeler göreve çağrılır. Çağrılan üye kalan görev süresini tamamlar.
ABK'nın görev, yetki ve sorumlulukları Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp, yayınlanacak ABK Yönergesi ile düzenlenir.
MADDE 7. İLAD Eğitimleri
İLAD eğitimlerinin düzenlenmesi, Yönetim Kurulu tarafından kurulacak ‘Eğitim Komitesi’ tarafından yapılır. Eğitim Komitesinin yapısı, üyelerinin seçimi, görev süreleri ve çalışma esasları Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanacak Eğitim Komitesi Yönergesi ile düzenlenir.
· İLEDAK üyelerinin bir eğitimden geçme zorunluluğu vardır. Bu eğitimde İLAD /İLEDAK Akreditasyon politikaları ile İLEDAK'ın yapısı, işleyişi ve akreditasyon süreci hakkında yeni İLEDAK üyeleri ve değerlendiricileri bilgilendirilir.
· Program değerlendiricisi havuzuna alınan değerlendiricilerin eğitimden geçme zorunluluğu vardır. Üç yıl süreyle değerlendirici olarak görev yapmayanların yeniden eğitim programına katılmaları gerekir.
· Öğrenci değerlendirici adaylarının da İLAD değerlendirme ekiplerinde görev almadan önce bir eğitimden geçmeleri zorunludur.
MADDE 8. İLAD / İLEDAK Program Değerlendirme Ölçütleri
İLAD /İLEDAK tarafından yapılacak alan ve program değerlendirmelerinde kullanılan ölçütler, bir iletişim programının akreditasyonu için sağlaması gereken minimum koşulları belirler.
Ölçütlerin periyodik olarak gözden geçirilmesi, güncelleştirilmesi, yeni açılacak programlara ilişkin özel ölçütlerin belirlenmesi ve ölçütlerle ilgili benzeri çalışmaları yürütmek üzere, Yönetim Kurulu tarafından “Ölçütler Komitesi” kurulur.
İLAD değerlendirme ölçütlerinde yapılacak değişikliklerde;
Türkiye ve KKTC ve Türk Cumhuriyeti'ndeki üniversitelerin iletişim fakülteleri ve iletişim eğitim veren programlara özgün ölçütlerin belirlenmesinde ilgili bölümlerin görüşleri alınır. Ayrıca, ilgili meslek kuruluşlarının ve iletişim öğrencileri temsilcilerinin de görüşlerine yer verilir.
Ölçütlerdeki değişiklikler, Yönetim Kurulu kararı ile bir sonraki değerlendirme döneminden itibaren geçerli olacak şekilde uygulamaya alınır.
Ölçütler Komitesi'nin yapısı, üyelerinin seçimi, görev süreleri ve çalışma esasları ile ölçütlerde değişiklik yapma süreçleri Yönetim Kurulu'nca onaylanıp, yayınlanacak Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenme Usulleri Yönergesi ile düzenlenir.
MADDE 9. Çıkar Çatışması ve/veya Çakışması
Bireyler, İLEDAK toplantılarının kendilerinin gerçek ya da görünür çıkar çatışması/çakışması bulunan konuların tartışıldığı ya da karar alındığı bölümlerine katılamazlar. Bir toplantıda çıkar çatışması/çakışması nedeniyle kendisinin yetkisiz olduğunu beyan edenlerin adları kayıtlara geçirilir.
Değerlendirme sürecinin saygınlığını ve İLAD Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve İLEDAK üyelerinin ve değerlendirme ekibi üyelerinin kararlarının güvenilirliğini sağlamak, adil ve tarafsız bir karar verme sürecini garanti etmek amacıyla aşağıdaki durumlar dikkate alınır:
· İLEDAK üyelerinin, İLAD ve İLEDAK'ı temsil eden kişilerin, İLAD ya da İLEDAK açısından karar sürecinde olan bir program ya da kurum ile yakın ve etkin bir ilişki içinde olmamaları
· Kurum ya da programda halen öğretim üyesi, görevli ya da danışman olarak çalışıyor olmamaları.
· Kurumla ücret karşılığı olmayan resmi bir bağlantısı (örneğin, kurumun mütevelli heyeti ya da danışma kurulu üyeliği, vb.) bulunmamaları.
· Değerlendirme sürecinde görev yapacak takım üyelerinden değerlendirecekleri programa ilişkin kurum ve kişilerle gerçek ya da görünür çıkar çatışmalarının/çakışmalarının olmadığına dair yazılı beyanda bulunmaları istenir.
MADDE 10. Gizlilik
Kurumlar tarafından verilen bilgiler İLAD/ İLEDAK kurullarının üyeleri, İLAD/İLEDAK çalışanları ve program değerlendiricileri tarafından gizlilik içinde kullanılır ve ilgili kurumun yazılı izni alınmadan açıklanamaz.
İLAD Yönetim Kurulu ve İLEDAK toplantılarında değerlendirme ve tartışma amacı ile dağıtılan doküman ve malzemenin içeriği gizli bilgi olarak kabul edilir.
Bu tür belgelerin ve akreditasyon kararlarının içerikleri ancak görevli kişiler tarafından ve tanımlanmış koşullar altında açıklanabilir.
İLAD Kurullarının üyeleri, İLAD çalışanları ve program değerlendiricileri bu gizlilik ilkelerine uyacaklarını ifade eden bir “Gizlilik ve Etik Beyanı” imzalarlar.
MADDE 11. İtirazlar
İLAD tarafından alınan akreditasyon kararlarına itirazlar, yeniden değerlendirme istemleri ve yeniden ziyaret istemleri yalnızca "akreditasyon vermeme" kararlarına karşı yapılabilir.
Bu tür itiraz ya da istemler, yalnızca İLAD'ın ve İLEDAK’ın bazı bilgi hataları ya da İLAD'ın yayınlanmış ölçütleri, yönetmelikleri ya da yönergelerine aykırı değerlendirmeler sonucu oluşan bir "akreditasyon vermeme" kararının uygun olmadığı görüşüne dayandırılabilir.
İtiraz ya da yeniden değerlendirme istemlerinde, yalnızca İLAD'ın bu kararını aldığı sırada İLAD tarafından bilinen koşullar göz önüne alınacaktır. Yeniden ziyaret istemi durumunda, istemden önce yapılmış ve kurumca belgelenmiş önemli geliştirmeler ve düzeltmeler de göz önüne alınacaktır.
İtirazların değerlendirilip karara bağlanması süreci Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi (DAUY) ile düzenlenir.
MADDE 12. İç Denetim ve Kalite Güvencesi
İLAD’ın kalite politikaları İLAD Yönetim Kurulu tarafından tanımlanır. İLAD Yönetim Kurulu bu kalite politikalarını özetleyen bir İLAD Kalite Politikaları dokümanı yayımlar.
MADDE 13. Şeffaflık ve Hesap Verme Sorumluluğu
İLAD program değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri konusunda tüm paydaşlarını ve kamuyu bilgilendirmek ve hesap vermek sorumluluğunu taşır. Bu amaçla, aşağıdaki bilgi ve belgeler İLAD web sayfalarında (www.ilad.org.tr; iledak/ilad.org.tr ) yayınlanır:
İLAD'ın amaçlarını ve işleyişini belirleyen tüzük, yönetmelik ve yönergeler,
Değerlendirme ve akreditasyon için kullanılan İLAD / İLEDAK Değerlendirme Ölçütleri,
Program değerlendirmesi ve akreditasyonu amacıyla İLAD'a başvuracak yükseköğretim kurumlarına yönelik, İLEDAK değerlendirme ve akreditasyon sürecini ve kapsamını açık olarak tanımlayan özdeğerlendirme raporu formatı, değerlendirme süreci, yöntemi ve benzeri belgeler,
İLAD'in değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri dahil, yıllık çalışmalarını özetleyen Çalışma Raporu,
İLAD tarafından akredite edilmiş iletişim programlarının listesi ve akreditasyon bilgileri. Bu bilgiler akreditasyon süresini ve verilmiş olan akreditasyonun koşullarını içerir.
MADDE 14. İLAD/ İLEDAK Belgelerinin Saklanması
İLAD/ İLEDAK çalışmaları ile ilgili belgeler ve raporlar düzenli biçimde arşivlenir ve saklanır. Yönetim Kurulu Başkanı, İLAD'ın resmi belgelerinin ve raporlarının güvenli biçimde arşivlenmesi ve saklanmasını temin eder.
İLAD, akreditasyon verdiği programların listesini, verilen akreditasyonların türlerini ve geçerlilik sürelerini kayıt altında tutar.
MADDE 15. İLAD Ofisi
15.1 Genel Sekreter
İLAD Genel Sekreteri, kapsamı İLAD Yönetim Kurulu tarafından belirlenen temsil ve eşgüdüm faaliyetlerini yürütür. Genel Sekreter Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
15.2 İLAD İktisadi İşletmesi
İktisadi İşletme, kapsamı İLAD Tüzüğüne uygun biçimde, İLAD Yönetim Kurulu tarafından belirlenen faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili her türlü parasal işlemleri yürütür. İktisadi İşletme, Yönetim Kurulu tarafından atanan bir yönetici tarafından yönetilir. İktisadi İşletme Yöneticisi, Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
MADDE 16. Yönetmelikte Değişiklik
Bu yönetmelik üzerindeki değişiklik önerileri Genel Kurul'a Yönetim Kurulu tarafından sunulur. Değişiklik önerilerinin hangi tarihten itibaren yürürlüğe girmesi gerektiği de, öneri ile birlikte Genel Kurul'a sunulur ve karara bağlanır.
MADDE 17. Yürürlük
Bu yönetmelik Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp Genel Kurul tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
MADDE 18. Yürütme
Bu yönetmelik hükümlerini Yönetim Kurulu Başkanı yürütür.
GEÇİCİ MADDE 1.
İlk dönemde kurullar, Yönetim Kurulu kararları ile oluşturulur.
|