|
İLAD Yönetim Kurulunun Covid 19 pandemi kararları |
İLAD YÖNETİM KURULUNUN
AKREDİTASYON SÜREÇLERİNE İLİŞKİN KARARLARI Bilindiği gibi Yükseköğretim Kurulu (YÖK), yeni tip Korona virüs Covid-19 nedeniyle yaşanan pandemi ile mücadele sürecinde 2019-2020 bahar yarıyılının sonuna kadar tüm yüksek öğretim kurumlarında uzaktan eğitim yapılacağını açıklamıştır. Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) 9 Nisan 2020 Perşembe günü zoom
video konferans aracılığıyla Akreditasyon Kuruluşları Bilgilendirme ve
Değerlendirme Toplantısı yaparak
akreditasyon kuruluşlarının önerilerini dinlemiş ve daha sonra
akreditasyonların nasıl yapılacağı ile ilgili tavsiye kararları almıştır. Tüm bu gelişmeler çerçevesinde İLAD Yönetim Kurulu, 23 Nisan 2020 tarihinde Zoom Video konferans üzerinden yaptığı toplantıda akreditasyon çalışmalarımızla ilgili olarak aşağıdaki kararları aldı:
2019-2020 dönemi akreditasyon başvurularının
tamamı sonuçlandırılmış, kararları alınmış ve ilan edilmiştir. Bu kararlar
gereği verilecek Akreditasyon Sertifikaları ile Genel Değerlendirme
Raporlarının takdim törenleri pandemi nedeniyle Sosyal Temas ile ilgili
yasaklamaların kaldırılacağı bir tarihe ertelenmiştir. Raporlar, e-posta yolu ile ilgili
kurumlara ıslak imzası
olmadan PDF formatında iletilecek, sertifikalar ve
ıslak imzalı raporlar daha sonra takdim edilecektir. 2019-2020 dönemine ilişkin İLAD tarafından
verilen akreditasyon kararları, YÖKAK sitesine işlenmiş ve bu yöntemle Üniversiteye
giriş sınavları kılavuzunda yer alması için gerekli duyurular yapılmış
bulunmaktadır.
2020-2021 dönemi için Ara Değerlendirme başvurularının pandemiden önce kabul edilmeye başlanmıştı.
Ara değerlendirme için başvuru süresi 01 Mayıs’a kadar uzatılmıştır. Ara
Değerlendirme için başvurularını yapmış olan programlara Özdeğerlendirme
Raporları (İLAD Ölçütleri sürüm 1.2 üzerinden) gönderilecektir. Raporlar hazırlanırken,
uzaktan eğitim sürecinde ulaşılamayacak
kanıtların ve belgelerin ÖDR’de yer alması aranmayacaktır. Bu belge ve
kanıtların, ekipler belirlendikten sonra ekip üyelerine sunulması için gerekli
esneklik gösterilecektir. Ara Değerlendirme için kurumların hazırlayacakları ÖDR’ler,
Genel Değerlendirme raporunda dikkat çekilen zayıflık ve yetersizliklere
odaklı olarak hazırlanacaktır. Raporla Ara Değerlendirme yapılacak programların ÖDR’ları, saha ziyareti
olmadan, raporlar üzerinden yapılacaktır. ÖDR’ler İLEDAK Önincelemesinden sonra
İLADAK değerlendirme ekibine iletilecektir. Ekip ÖDR raporları üzerinden Ara Değerlendirme
yapacaktır. Ziyaret ile Ara Değerlendirme başvuruları için gönderilen Özdeğerlendirme Raporları, İLEDAK Öndeğerlendirmeleri sonrası sosyal temasların açılması ile ziyaret aşamasına ulaşacaktır. 2020 Kasım – Aralık aylarında pandemi açısından sorun kalmaması durumunda saha ziyaretleri yapılacaktır. Pandemi kısıtlamalarının devam etmesi durumunda, saha ziyaretleri 2021 yılına kaydırılacaktır. Saha ziyaretine ilişkin kararlar Sağlık ve İçişleri Bakanlıklarının genelgeleri doğrultusunda alınacaktır. Ziyaretle ara değerlendirme için ekip üye sayısı ve saha ziyaret süresi azaltılacaktır. 3. 2020 yılı Genel Değerlendirme Başvuruları ile İlgili Karar 2020-2021 dönemi için Genel
Değerlendirme başvurusu yapmış bulunan programların ÖDR’lerini hazırlamaları
istenecek ancak bu hazırlık sırasında kurumların ve programların, uzaktan erişimle
ulaşılamayacak/bulunamayacak kanıtlar, dosyalar ve transkriptler gibi
belgelerinin, saha ziyaretleri sırasında gösterilmesi için gerekli esneklik
sağlanacaktır.
Ayrıca ÖDR’lerin teslim
süresi ile ilgili olarak, pandeminin gelişimi ve resmi makamların yönlendirilmeleri
doğrultusunda gerekli ertelemeler yapılacaktır. Saha
ziyaretleri de gerekli görüldüğü takdirde kurum ve İLAD arasında varılacak
mutabakat üzerine 2020 Kasım ve Aralık ayları yerine 2021 yılına kaydırılacaktır. 4.
Çalıştaylar ile ilgili karar Pandeminin yaşandığı süre boyunca yüzyüze
eğitim ile
Değerlendirici Eğitim Çalıştayları ile
Kurum Bilgilendirme Çalıştayları yapılmayacaktır. Fakültelerden
talep gelmesi durumunda gerekli görülürse dijital ortamda (0n-line) kurum
bilgilendirme çalıştayı ve mentörlük yapılabilecektir. Yeni Tip Korona virüse
karşı ülkemizde alınmakta olan önlemlerin bir parçası olarak, İLAD ofisi yeni
duyuruya kadar kapalı tutulacak ve yazışmalar ilad@ilad.org.tr eposta adresi
üzerinden yürütülecektir. İLAD Ofisine gönderilen posta
ve kargolar alınamayacağı için, daha önce ıslak imzalı olarak ve/veya aslı
istenen belge ve yazılar taranmış olarak ve aslı daha sonra gönderilmek üzere,
elektronik ortamda kopya olarak alınacaktır.
Tüm paydaşlarımıza duyurur, sağlıklı günler dileriz. Prof. Dr. Aysel Aziz İLAD Başkanı
|