İLETİŞİM
EĞİTİMİ AKREDİTASYONU…
İLAD olarak bir buçuk yıldan beri İletişim eğitimi
akreditasyonu ile ilgili yoğun çalışmalar içerisine girdik…
Tüm dünyada Sivil Toplum Örgütlerine verilen “eğitim
akreditasyonu” görev ve yetkisi, Avrupa ve Amerika ülkelerinde yıllardan beri
yapılmakta… Türk yükseköğretiminde de bu çabalar, Türkiye’nin Bologna sürecine
katılmasıyla birlikte hızlandı. 2012-13 yıllarında tüm yükseköğrenim
kurumlarında YÖK’ün talimatıyla Bologna kararlarında yer alan standartlarda
eğitim programları yeniden tanımlandı. Bir anlamda eğitime kalite getirecek iç
düzenlemeler yapıldı. Avrupa Kredi Sistemine (AKTS) geçildi. Her dersin öğrenme
çıktıları hazırlandı.
Tüm bu çalışmaların yapılıp yapılmadığını denetlemek üzere
de akreditasyon denetimi yapılmaya başlandı. Bu bağlamda Türkiye’de öncü
kuruluş, 2002’lerde mühendislik alanlarında akreditasyon yapmaya başlayan ve 2007
yılında resmi kimliğine kavuşan MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve
Akreditasyon Kuruluşu )
oldu… Bu konunun giderek yaygınlaşması, diğer öğrenim alanlarını da kapsaması
2010 yılından sonra hızlandı. Günümüzde YÖK
tarafından yükseköğrenimde akreditasyon tescil belgesi alan ve faaliyette
bulunan 8 sivil toplum kuruluşu var.
Yükseköğrenimde İletişim eğitimi akreditasyonu konusu ilgili
herhangi bir çalışmanın olmaması üzerine bu konuyla İLAD ilgilendi ve çalışmalara
başladı. Çalışmaları tüm iletişim fakültelerinin yakın desteğini aldı, bu işi
yapabileceği konusunda cesaretlendirildi. 23. İletişim Dekanlar toplantısında 9
akademisyenden oluşan İLEDAK Hazırlık Komitesi oluşturuldu.
Önce, İLAD tüzüğü, akreditasyon yapmak için,
değiştirildi. İLEDAK Hazırlık Komitesi,
iletişim eğitimi ile ilgili olarak 20 farklı bölümde verilen eğitimi
gruplandırarak 7 temel alan üzerinden belirlenen öğrenme çıktıları hazırlandı. 15’den fazla yönetmelik, yönerge, rapor
örnekleri, esaslar, kılavuz gibi iletişim eğitimi akreditasyonunda gerekli olan
belgeler hazırlandı. Paydaşlarla işbirliği toplantıları düzenledi,
akreditasyonla ilgili bilgilendirme, bilinçlendirme konferanslarına katıldık.
Son gelinen aşamada ise Çalışma Yönetmeliği çerçevesinde ABK
(Aday belirleme Komisyonu ) ile üniversite içinden ve iletişim eğitiminin
eleman yetiştirdiği sektörlerden seçilen ve akreditasyon konusundan tümüyle
sorumlu olan 9 üyelik İLEDAK (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon
Kurulu) oluşturuldu.
Bu arada bir diğer önemli çalışma da tüm bu çalışmaların yer
aldığı İLEDAK ile ilgili Web sayfamız hazırlandı; iletişim eğitimi
akreditasyonuyla ilgili tüm çalışmalar kamuoyuna açıldı. Artık YÖK’e, iletişim eğitimi
akreditasyon kuruluşu olarak başvurmak için dosyamız ve diğer çalışmalarımız
hazır.
Bir sivil toplam örgütü olan İLAD’ın, kısa süre içerisinde, iletişim eğitimi akreditasyon
tescil belgesini alarak Türkiye’deki ve ÖSYM kitapçığında yer alan Türk devletlerindeki
iletişim eğitimi veren yükseköğrenim kurumlarının iletişim programlarını
akredite etmek üzere, çalışmalarına başlayacağına ve bu alandaki bir eksikliği
gidereceğine inanıyorum…
|